Monday, June 6, 2011

Terbaru...^_~

Assalamualaikum...

           Salam Sejahtera. Lama dah x tulis blog ni. malas nk update...heee. mana x nye, aku update je habis bahasa melayu ni...jadik bahasa SMS...tu yang malas nk update...dgn ayat tunggang langgang...but, suka hati aku la nk tulis ape pon...blog haku...ADA KU KESAH!!!...jgn marah naaaa....ngeee...

           Terbaru, newest, latest... same je maknenya...huhuhu. saje, nk share something ngan korang sume... baru2 ni aku dpt training kt Shah Alam... Graduate Trainee... Under SHRDC (Selangor Human Resource Development Center)...  Mula2 masuk tu mmg sgt teruja... lps dgr briefing dr coordinator dye, rasa bersemangat sgt... mana x nye... training 5 hari je... elaun pulak masyuk... around 1.5K... mmg lumayan... nk katakan member2 aku yg x join graduate trainee ni mmg rugi gler la...

           Tp, tu la... indah khabar dari rupa... training yang btulnye, ikut jadual 6 hari seminggu... tu yg hangit... cuti hari ahad je... mmg X BLEY BLAH!!! pastu, baru masuk hari ke-4, aku da x tahan... mmg x bley layan... almaklumlah, blajar programming... COBOL plk tu... mula2 mmg boley layan... tp, ble da ade test pelbagai la, aku da mula x keruan... nk tgk org sblh, nnt kantoi plk copy dr org sblh... trainer dye mmg hebat la... x yah ckp woo... dye tau sape yg buat sdirik ngan sape yg copy... n lg satu, psl trainer ni... mmg x bley blah jgk... dgn rambut style afro, pastu letak cekak kt depan... mmg mcm org gler la haku tgk...serabai gler... kalau da kata programmer tu, mmg programmer jgk la...huhuhuhu...

           Tempoh masa 4 hari tu mmg da mcm org gler la aku rasa... SEKSA GLER!!!... bukak mata je, nk ingat coding... aku ni bkn hebat sgt coding pon... nk2 pulak melibatkan calculation ni... lagi la aku failed... ape yg trainer ckp tu aku ley faham... tp nk buat tu... blank... bayangkanlah, satu hari tu brp byk function yang dye ajar... iteration, if else, move n byk lg la... haram jadah satu mende aku x ley buat... bayangkanlah, dye ajar mcm satu hari untuk buat satu system... x ke gler namanya... pd aku mmg gler la...

          Benda ni agak memberi kesan -ve jgk la kt life haku... eg: kepala sakit sepanjang masa n rambut aku gugur ble dok pkir menatang coding haram jadah tu...huhuhu.

         Lepas panjang py pkir... hari demi hari, jam demi jam, minit demi minit... aku buat keputusan cabut dr program tu... pada aku, mmg x berbaloi... kje mmg senang... x penat... kjenya, dok dpn komputer sehari2, n pkir smpi nk gler... just untuk create ngan maintain system... KERJA SENANG TP TERPAKSA KORBANKAN LIFE... SERIOUSLY, programming bkn bidang aku... mmg x ley BLAH... APE PON X BLEY!!!!hahahahahaha...

          Stakat ni je entry aku tok kali ni... ape2 nnt aku update lgik... For sure, wt masa skrg ni aku sgt rindukan kawan2 skelas aku dlu... kawan suka dan duka...ble la dpt kumpul cm dlu2... TOGETHER-GETHER...heeee. ^_^

          OK la, nk maghrib ni... JOm menunaikan solat...^_~

p/s= 1. kawan2 yang ade kje kosong roger2 kt haku ea...
        2. Solat 5 waktu jgn tinggal ye kwn2...=)


Assalamualaikum...

5 comments:

  1. Good luck Taat! Rezki ada di mana-mana, just cepat atau lambat je. Fighting!

    ReplyDelete
  2. Hrmm...tu la mel...kje mmg sng dpt...tp, antara sesuai dgn x je...kje kne ikhlas...law kje x ikhlas, x berkat nnt...kn3 mel...>_<

    ReplyDelete
  3. yerp,,kdg2 der certain owg nk salary yg tinggi,,
    tp hakikt nye kerja dlm tekanan,,mmg ler owg kate keje jgn memilih,,tp agak2 ler,,klu dah smpi pressure camtu,,
    sape ley thn,,???

    ReplyDelete
  4. aku keje gaji ckit pun tekanan jgk..haha

    ReplyDelete
  5. gaji ckit tp x de tekanan kje x pe...huhhuhu

    ReplyDelete

PETUA HILANGKAN BATUK KOHOL

Assalamualaikum... Harinie aku nak kongsikan satu petua orang lama untuk menghilangkan batok kokol ataupun nama biasanya batuk yang berpan...